zondag 2 december 2012

Eerste blijvende sneeuw in Limburg

In de hoger gelegen gebieden in het zuiden van Limburg wordt het landschap voor het eerst deze herfst gekleurd door een witte sneeuwlaag. Op de Vaalserberg bij het drielandenpunt, ruim driehonderd meter boven NAP, bleef zondagochtend een laagje van enkele centimeters sneeuw liggen. Het sneeuwen begon zaterdagavond en is in de nacht doorgegaan. Er was vooral sprake van natte sneeuw, maar in hoger gelegen gebieden viel droge sneeuw. In Zuid-Holland en Zeeland zag het soms ook even wit, maar dat kwam vooral door hevige buien met hagel en natte sneeuw.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Rondeel der herders. Is het misschien mogelijk dat ik een kopie krijg?
    Met vriendelijke groet,
    Hermien Rondeel

    Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hermien,

      Als je mij een e-mailadres geeft kan ik het je toesturen.
      Volgens de beschrijving bij de plaat is het een Catalaans Kerstlied uit de 15e eeuw. Het origineel heet Canso de Natal en het lied is vertaald door H.L. Prenen. Het plaatje is een uitgave van Benny Vreden Produkties uit Hilversum.

      Helaas komt de naam Rondeel niet in de tekst voor...
      Als je het liedje hoort herken je het vast wel; het is erg bekend.

      Groetjes en ik hoor wel waar ik het naartoe kan mailen.
      Bas

      Verwijderen
    2. Hoi Bas, dank je wel voor je reactie. Ik vroeg me af of het is geschreven als een rondeel. En ik vond het zo leuk dat het op het voorblad stond! Mijn e-mail is: muzieklesinedam@gmail.com. Ik ben benieuwd!

      Groetjes,
      Hermien

      Verwijderen
  2. Hallo Bas, ik vroeg me af of ik het grammofoonplaatje zelf kan kopen? Ik ben een verzamelaar en probeer langzaam het werk van Benny Vreden producties compleet te krijgen; ik heb al veel, maar deze mis ik. Vriendelijke groet, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor mijn late reactie. Ik wil het singletje best verkopen. Ik heb nog meer Benny Vreden singles dus misschien dat je nog meer 'mist'.
      Ikzelf wil alleen de singletjes met een 'Sinterklaas' thema bewaren.

      Laat maar even weten hoeveel je ervoor wil betalen en of je nog andere singles wil hebben. Dan kijk ik even wat ik heb liggen aan titels.

      Verwijderen
    2. Oh geweldig! Ik wil voor dit singeltje 5,00 euro betalen met verzendkosten zal het uitkomen op 7,50? Je mag me ook mailen op peteroosterhout59@gmail.com, dan laat ik ook via dat medium mijn adres weten.
      Wat betreft andere Benny Vreden singels, daar zou ik eerst grondig moeten uitzoeken, maar een zoeklijstje kan ik je altijd nog sturen, toch?
      Groet, Peter

      Verwijderen
    3. bedenk me dat verzendkosten wel wat duurder zullen zijn...
      En voor de duidelijkheid: het gaat me nu alleen om dat ene singeltje.
      Groet, Peter

      Verwijderen